Los bericht bekijken
Oud 19 september 2019, 17:25   #943
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Mijn ex-buurman was visser en kapte overschotjes van zijn hennepzaad wel eens in de tuin, voor de vogeltjes.
Toen ik de planten boven de schutting uit zag groeien dacht ik eerst "Leuke buurman!" maar verder onderzoek leerde al snel dat die planten (hoewel meer dan 2 meter hoog) nauwelijks toppen produceerden.
Ik heb ze toen ook geprobeerd te roken (buurman zelf had ook wel intresse) maar na 1 poging zijn we toch maar gewoon de grens overgestoken naar de gebruikelijke coffeeshop.

Om maar te zeggen: ik zou me niet te druk maken over de geestelijke gezondheid van die rupsen. Volgens mij hebben ze er niet veel aan gehad.

P.s. Onder mijn pereboom trof ik (tot ik hem omzaagde) wel steevast een hoop ladderzatte wespen aan. Niet meer bekwaam om te vliegen en rondwaggelend als een volwaardige zatlap. Gistend fruit... altijd fun!
Maar dit geheel terzijde natuurlijk.
Ik mijn vorig huis, toen de tuin er nog wild bij lag, groeide er opeens een zeer mooie plant.

Mijn buurman, ooit leraar biologie geweest, wist me te vertellen dat het een papaver was en dat men vroeger de bloemollen gebruikte als fopspeen om baby's rustig te houden.

Ja, de bewoner voor ons waren nogal alternatieven en wsl hebben ze geprobeerd opium te winnen uit papavers en was dit nog een restant.

Ik heb ze gewoon laten staan, dan stond er tenminste nog iets moois in de tuin.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden