Discussie: Het eeuwige leven.
Los bericht bekijken
Oud 13 januari 2018, 06:47   #37
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.739
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Ja. Mensen gaan dood. Coole vaststelling. Al die andere dingen die jij er zomaar gratuite uit afleidt zijn fantasie en persoonlijke voorkeur.
De dood als een niet-zijn is nog nooit bewezen, alleen dat het lichaam sterft (niet meer functioneert), maar dat de geest van de mens er niet meer zou zijn, dat is nog nooit bewezen.
En met mijn atoomtheorie bewijs ik wel degelijk het voortbestaan van het leven.
Citaat:
Dat is hetzelfde als je een vlag ziet bewegen in de wind. Beweegt de vlag? Neen, de wind beweegt de vlag.
als de wind beweegt en de vlag doet bewegen, dan beweegt dus ook de vlag en niet alleen die wind, die weer door iets anders wordt bewogen, enzovoort.
Citaat:
Of neen mijn fantasie slaat op hol en mijn bewustzijn beweegt tussen persoonlijke voorkeuren.
Zo is het, het is slechts een persoonlijke voorkeur en niet het hele verhaal.
Citaat:
De dood is er altijd, elke uitademing komt de dood dichter. Je sterft elke dag een beetje. Ouder worden is sterven.
De zogenaamde "dood" is slechts het veranderen van het leven van de ene vorm in de andere.
De waarheid is de eenheid van beide: zijn en niet-zijn als een constant worden, dus van het ene leven naar het andere.
De dood in zijn eenzijdigheid bestaat niet.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden