Los bericht bekijken
Oud 15 oktober 2005, 16:19   #42
MaXiMuS
Banneling
 
 
MaXiMuS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2004
Locatie: Gent, soms toch
Berichten: 3.021
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bece
Alcohol en nicotine doen dat natuuuuuurlijk niet.
Nicotine heeft niks met de hersenen te maken.
Alcohol in de regel ook niet. Zelfs niet als je je wekelijks 2 x lazarus drinkt.


Citaat:
Maar ook suikers en vetten zijn verslavend en kosten de gemeenschap miljarden per jaar. Zij zijn nog steeds de grootste doorsoorzaak en ook het grootste deel van het Riziv budget gaat er aan op.
Er is 1 luttel detail dat u doodleuk over het hoofd ziet. Suikers en vetten zijn onontbeerlijk om te overleven. Dat sommige eikels te vadsig zijn om hun 34ste frietportie van de week af te slaan, daar kan ik niets aan doen. Dat is hun verantwoordelijkheid.
Overigens wordt de mens steeds ouder, dus zo een vaart met vet en suiker loopt het voorlopig niet.
Voedingsstoffen zijn trouwens pas schadelijk wanneer ze in te grote mate ingenomen worden. Het is ieders verantwoordelijkheid daar op te letten, voor zichzelf.
Uw uitgavecijfers van het RIZIV worden wel rechtstreeks in onze economie gepompt (docters, medisch materiaal, ziekenhuizen, verpleegsters, ...) dus u moet niet overdrijven.







Citaat:
Ik zeg gewoon dat je een verslaafde niet kan laten afkikken wanneer hij zich niet bekend maakt.
Neen, je zei dat ik mijzelf tegenspreek. Wat dus niet zo bleek te zijn. Dat lichtte ik toe.


Citaat:
Op dit ogenblik is een verslaafde nog steeds een krimineel en maakt hij een redelijke kans om in de gevangenis te belanden.
Daar klopt niks van. Geen enkele verslaafde belandt in de gevangenis.
MaXiMuS is offline