Los bericht bekijken
Oud 16 september 2007, 14:25   #5
Kazan
Minister-President
 
Kazan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Waarom?

„Omdat Vlamingen die beweging van onderen hebben gemaakt. De mentaliteit van Franstaligen is altijd geweest: men heeft Vlaanderen van ons afgepakt. Ik merk dat vandaag nog aan de vele e-mails die ik krijg van Franstaligen.
„Ze schrijven: ‘Monsieur, u bent een schande voor ons land, w�*j zijn trots dat we Belg zijn’. Ze beginnen dus niet met: ‘excuseer meneer, ik spreek geen Nederlands, ik moet u in het Frans aanschrijven.’ Dat vinden ze doodnormaal. Ik antwoord daar altijd op – in het Frans – dat ik Nederlands spreek, Frans, én Duits, de drie nationale talen. ‘Wie is de slechte Belg’, vraag ik hen. Daar krijg ik nooit antwoord op. Dat typeert hun visie. Het België waar zij van houden is hún, Franstalige België.”
„België bestaat al uit twee democratieën, met eigen parlementen, eigen partijen en eigen sociaal- economische werkelijkheden. De Franstalige politici van mijn generatie zijn buitenlanders voor mij. Je ziet het ook bij de media.
Franstalige en Vlaamse journalisten interviewen elkaar nu dagelijks over de situatie. Dat doe je toch als journalist alleen in het buitenland?”
Kazan is offline   Met citaat antwoorden