Los bericht bekijken
Oud 8 oktober 2011, 21:09   #38
Robinus V
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 3 april 2010
Locatie: planeet aarde
Berichten: 7.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dit gaat off-topic. Dat is money printing en enkel mogelijk op niveau van de ECB.

Dit topic gaat over de vraag of onze overheden al dan niet borg mogen staan voor Arco.
Neen. Je hebt het duidelijk niet begrepen. Er wordt bij dat idee geen enkele eurocent bijgedrukt. Ook verliest er niemand een eurocent. Wel wordt er geld gebruikt. Ik begrijp dat dat moeilijk is om te begrijpen. Hoe kan dat nu? In theorie wordt er wel degelijk geld van de burgers gebruikt, doch in de praktijk kunnen de burgers toch nog alles afhalen wat ze op de bank gestort hebben, omdat alle mensen samen altijd genoeg op de bank hebben staan, en het dan eigenlijk ook niet uitmaakt dat een deel er niet meer is.

Bovendien gaat dat niet echt off-topic, tenzij de wijdte van een topic afhangt van uw wens, waar ik me niet door laat beperken. Ik heb het, net als in de openingspost het geval was, over de toekomst van banken. Wat ermee te doen. Dat beperkt zich niet tot banken laten stikken of banken tijdelijk nationaliseren zonder er slimme trucjes mee uit te voeren. Ik weiger dan ook tussen die opties te kiezen en voeg de optie die mijn voorkeur geniet toe aan het lijstje met mogelijkheden.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden