Los bericht bekijken
Oud 4 oktober 2017, 21:16   #40600
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Dat is ook het complexe, hij wou het Nederduits invoeren maar in het zuiden had hij veel de steun van Franstaligen. 😕 Een beetje bizar dat de Nederlandstalige Vlamingen zelf het niet zoveel interesseerde en nu nog steeds niet...
Ik vind dat niet bizar, het tegendeel zou bizar zijn, gezien de gegeven omstandigheden.
Er bestaat ondanks een zekere Vlaamse identiteit (die wél uitgedragen wordt door de media) nog niet eens een (breed) draagvlak in Vlaanderen voor Vlaamse onafhankelijkheid.
http://www.knack.be/nieuws/belgie/bo...al-907775.html
De Vox Populi is nu eenmaal uiterst konservatief (het bestaande is goed)en lijkt niet verder dan zijn geschiedkundige neus lang is.

Nadat Lowie Kators omstreks 1700 de verovering van de Elzas afrondde, duurde het niet heel lang of de Duitsers namen daar een Franse identiteit aan. Toen Bismarck in 1870 de Elzas dan weer terugnam duurde het weer niet lang of de Fransen werden er Pruisen. En nu zijn de Elzassers sinds 1918 weer vlijtige Fransen. De aanpassingen zijn hooguit een kwestie van 1 of hooguit twee generaties. Ach en ach. De machthebbers bespelen het klootjesvolk toch hoe ze willen.

Ik herhaal het, Dietsland is iets voor een kultureel bewuste elite, ik veronderstel dat elke Groot-Nederlander een bovengemiddelde geschiedkundige kennis heeft, anders zie ik niet in hoe ge daartoe kunt komen.
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 4 oktober 2017 om 21:45.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden