Los bericht bekijken
Oud 22 januari 2013, 02:06   #162
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Mij ging het evenwel niet in de eerste plaats om de numerieke sterkte van de taal, maar wel over de interne kwaliteiten die eigen zijn aan deze kunsttaal. En van waaruit ik ook vertrek om te stellen dat het Esperanto stukken waardevoller is vanuit die optiek dan het Engels.
Zou het u nu niet eerder in de eerste plaats gaan om die vermaledijde "dominantie van de Angelsaksische wereld" en het niet gunnen van "een ongelooflijk voordeel voor een Engelse moedertaalspreker in vergelijking met iemand die het nadien heeft moeten leren.":
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Welneen, het Engels blijft bij uitstek het medium waarmee ook de Angelsaksische wereld op allerlei vlakken bijzonder dominant blijft. Neem nu de sector van de film: juist door die taaldominantie kan de Amerikaanse filmindustrie heel sterk aanwezig blijven.

Feit is wel dat het Engels helemaal geen neutrale taal is. Het blijft ook steeds een ongelooflijk voordeel voor een moedertaalspreker in vergelijking met iemand die het nadien heeft moeten leren.
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 22 januari 2013 om 02:07.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden