Los bericht bekijken
Oud 5 december 2017, 22:29   #32
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
gaat uw verhaal dan niet over gelijke rechten en plichten? Waarom je denkt dat vrouwen neerkijken op mannen die voor kinderen zorgen of een huishouden doen, weet ik niet, ik ken maar drie mannen in die situatie en die vertellen juist hoe aantrekkelijk vrouwen hen vinden met baby en boodschappen.
Bij een scheiding komen kinderen altijd ten laste van de ouder waarbij ze ingeschreven staan, wat heeft dit dan met feminisme te maken? Zelfs bij co ouderschap gaat het belastingvoordeel naar de ouder waar een kind officieel woont maar wordt kindergeld vaak op een gemeenschappelijke rekening gestort waar beide ouders kosten van betalen.
Wanneer je scheidt van een vrouw die veel meer verdient dan je zelf doet, kun jij ook alimentatie vragen, niet het geslacht maar economische positie van partners bepaald dit.
ppfffff.... die wetgeving is nu toch al 10-tallen jaren van kracht en toch hoor je hier soms wat

Alice co-ouderschap is de norm, de defaultcase dus.... tenzij een rechter ( en dat moet dan gaan over zeer gegronde redenen ) dat anders zou uitspreken.
Gij spreekt waarschijnlijk over bilocatie en dat is iets wat men bv bij een eot zelf dient te regelen... meestal is dat nog de moeder die 100% neemt en de vader die een week-end neemt maar elke regeling kan.
Komt men er echter niet uit dan gaat de rechter dat beslissen en 9 op 10 wordt dat de vrouw ( deels omwille van heersende traditie en allerhande vooroordelen en deels vanuit de daarvoor bestaande situatie )

Het ten laste staan, kindergeld etc dat zijn zaken die er los van staan en louter administratieve boel toebehoren

... en het voorbeeld wat ge onderaan schets .... ondergetekende ( of is het eerder bovengetekende op poltics.be ) vormt een specimen.
Ik heb dat een 15-tal jaren kunnen gedaan krijgen maar het was geen vanzelfsprekendheid toen
praha is offline   Met citaat antwoorden