Los bericht bekijken
Oud 4 januari 2020, 14:59   #18
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.228
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ik zal eerlijk zijn: er is een tijd geweest toen ik jonger was dat ik dacht me zoveel te moeten aanpassen aan de autochtone Vlamingen.
Duidelijk niet gelukt.
Citaat:
Maar met de tijd heb ik geleerd dat dat onmogelijk is daar ik geen etnische Vlaming ben en de dubbele identiteit heb en dat de autochtone Vlaming er eigenlijk niet echt wakker van ligt.
Ocharme, al die Italianen, Grieken, Spanjaarden en alle andere met een olijfkleurig tintje. Die zijn na 4 generaties nog steeds niet ingeburgerd. Die zitten nog steeds in hun kampen van het eerste uur. (jaja, gastarbeiders van de 1ste generatie in Blegië werden opgesloten in kampen)

Citaat:
Het is niet zo dat die Vlaming me erg gewenst vond: liever was ik als iemand van Pakistaanse afkomst en moslima niet op z'n bodem aanwezig, begrijpt u. Dit heb ik uit meerdere, persoonlijke ervaringen kunnen opmaken.
Ik vermoed dat uw Pakistaans zijn niet het struikelblok was.
Citaat:
Tegelijk heb ik me verder verdiept in de religie, groeide zowel de Pakistaanse als moslimgemeenschap in 't stad,
Gaat er nu nog geen belletje rinkelen?
Citaat:
en ben ik erachter gekomen dat ik me helemaal niet volledig hoef aan te passen aan de "autochtone Vlaming" . Waar er op zich al diverse varianten en soorten van bestaan.
Ik ben een niet autochtone Vlaming, waar er ook veel types en soorten van bestaan.
Citaat:
Dus iets wat onmogelijk is, kan niet geschieden en nu leef ik m' n leven op mijn manier, zoals de moslims en ik, het zelf wensen inshaAllah.
Da's nu geen belleke meer, maar een hele beiaard.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden