Los bericht bekijken
Oud 20 november 2016, 22:54   #84
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Het zijn de Franstalige Walen met hulp van de Fransen die het VKN met terreur hebben opgeblazen. U gaat deze personen opnieuw een platform geven binnen een nieuw te vormen staat? Dat was ook de fout van Willem I en ook II. Zij gaven de terroristen een platform. U gaat deze lieden dus nu zonder democratische toetsing of ze wel willen deelnemen belonen met deelname aan een nieuw te vormen confederale staat ? Onbegrijpelijk.
Niet alleen met uw laatste woord geeft ge aan dat ge mijn staatkundig ideaal van de nieuwe konfederale staat blijkbaar niet goed begrepen hebt.

Wel, een vergelijking met het VKN is namelijk uit den boze omdat dat nu nét geen konfederale staat was. Er was wel een noordelijk en en zuidelijk blok waarbij dat zuidelijk blok (Vl. en Wallonië) één geheel was. Daardoor was het bijna voorgeprogrammeerd dat als het zuiden zich zou afscheiden, dat niet gedeeltelijk maar volledig zou gebeuren.

In mijn konsept daarentegen vertrekt men reeds op voorhand van een gesplitste Zuidelijke Nederlanden waarbij Vlaanderen één unitaire staat zou worden met de Noordelijke Nederlanden: Dietsland. De Franstalige en Duitstalige Nederlanders zouden een tweede en derde komponent worden van die konfederale statenbond.

Dus geen (kon)federatie tussen Vlaanderen en de Noordelijke Nederlanden hetgeen in mijn ogen iets is voor de Grootnederlandse Vlamingen die op het Gouden Ogenblik zouden koudwatervrees hebben, maar een hechte Dietse éénheidstaat. Wenn dann richtig!

Als Wallonië of de Duitstalige Nederlanden zich dan willen afscheiden, kunnen ze dat dan gerust doen maar zonder Vlaanderen mee te trekken dat verankerd is met het noorden waarmee het één van de drie lidstaten vormt.

Mijn model verzoent dus het Grootnederlandse met het Heelnederlandse model.
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 20 november 2016 om 23:01.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden