Los bericht bekijken
Oud 26 mei 2009, 13:29   #388
De_Laatste_Belg
Minister
 
De_Laatste_Belg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2008
Locatie: Ex cathedra
Berichten: 2.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Uw idee is goed hoor, maar reken maar uit.....
Waarom er van uitgaan dat elk individueel concept op z'n eentje moet voorzien in de volledige vraag naar energie?

Dat kan zelfs kernenergie niet. Tenminste niet voor zover ik weet. Niet de gehele planeet is een uitgelezen plaats om een kerncentrale met rendement neer te poten. En eigenlijk willen we alleen maar kerncentrales wereldwijd die voldoen aan onze veiligheidseisen en milieunormen. Graag een plan hoe je dat gaat bewerkstelligen.

Aan de vraag voldoen met één concept brengt bovendien onoverkomelijke problemen met zich mee. Is de c02 uitstoot op zich een gevaarlijke bedoening ? Nee. De massale uitstoot is het probleem.

En zo heeft elk concept, wanneer massaal toegepast, zijn specifieke problemen. Of te verwachten problemen.

Diversiteit is een grotere stap in de juiste richting. Maar daarvoor moeten we energiewinning terug in de kleine private ondernemingen brengen. Nog meer grote kerncentrales en steenkoolcentrales staan daar als concept diametraal op. En zijn dus niet te verkiezen.

Maar, en dat weet ook ik, een noodzakelijk kwaad als de klein privaat initiatieven niet vlug aan hun opmars beginnen.

De energie markt is groot en kan ecologisch rendabel zijn. Heel veel mensen kunnen daar hunne boterham mee verdienen. Heel veel mensen kunnen dan, in plaats van op groen te stemmen, de handen effectief uit de mouwen steken.
__________________
maar denk niet ik ga mijn eigen gang,denk niet ik ga het veranderen,want alleen ben je te klein en te bang ,je kunt niet zonder de anderen
De_Laatste_Belg is offline   Met citaat antwoorden