Los bericht bekijken
Oud 26 december 2020, 10:18   #28
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Enkele dagen terug plaatste ik een post op een forum ergens, met het officieel (=door overheid zelf) gerapporteerde corona dodencijfer in Belgie.
Ik gebruikte dat cijfer in een zin dat Belgie een koploper is in aantal doden per X inwoners, en dat spijts dat er nog "maar" 10000 van de jaarlijks gemiddeld 110000 doden door corona zijn.
Ik kreeg weerwoord dat het Belgisch cijfer niet-corona doden meetelde, en dat daarom mijn stelling niet klopte.
Ik vroeg toen wat ik wèl moest hanteren, een officieel cijfer, ook gehanteerd door quasi alle data sites, of dat van een derde, en of ik in geval dat laatste zou worden verweten fake news te verspreiden. En welk verschil het uitmaakte, immers minder doden door corona zou mijn stelling zelfs nog meer waar maken (bvb "maar" 6000 van 110000).

En toen werd mijn post verwijderd, had ik geen rechten om nog te posten in die draad, en bleef de laatste post van mijn discussie"tegenstander" staan.
Dat was trouwens, na nog dergelijke ervaringen de voorbije maanden, de directe aanleiding voor mijn "dank u voor de neutraliteit" draad op dit forum.
Op welk forum heb je dat voorgehad ?
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden