Los bericht bekijken
Oud 23 maart 2007, 22:40   #1
SeanMorely
Burger
 
SeanMorely's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 126
Standaard Migratie en onderwijs

Beste Nele,

de laatste tien jaren merk ik dat er steeds meer en meer migranten komen in het alledaagse straatbeeld. Waar ik vroeger op straat zeldzaam een vreemdeling zag, zie ik tegenwoordig eerder zelden een blanke. Down to business.

Statistieken wijzen uit (kan dat opzoeken als daar nood naar is) dat ruim 30-40% van de allochtone studenten niet slaagt in de door hem/haar gekozen studie richting. Volgens mij ligt het probleem hier bij een gebrek aan inburgering en interesse van de ouders. Zo kunnen hun kinderen wel naar de islamschool gaan op woensdagmiddag om over de koran te leren, maar slagen ze er niet in om hun huiswerk te maken voor de gewone school. Om niet in nog meer veralgemeningen te vervallen, stel ik u de volgende vragen.

1) Hoe plant u en u partij om dit probleem aan te pakken? (leerlingenbegeleiding lijkt mij hier niet de gewezen oplossing)

2) Hoe staan u en u partij in het algemeen tegenover de best soepele azielwetgeving en snelbelgwet? Gaat u als rechtsgezinde lijst deze wetten proberen af te zwakken of juist niet?

Mvg, Sean.
__________________
"Libenter homines id quod volunt credunt." - Julius Caesar
NSV Mechelen webstek! Contact mij voor meer info.
SeanMorely is offline