Los bericht bekijken
Oud 29 december 2007, 17:08   #13
Buyck Ruben
Parlementslid
 
Geregistreerd: 9 mei 2007
Berichten: 1.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kempenaer Bekijk bericht
Dergelijke ontwikkelingen maken mij wel 'n beetje ongerust.
Ik denk ook dat we robots niet te veel moeten verwarren met automatisering, o.a inderdaad ook in transportsector.
Al die automatisering, al die elektrische auto,s enz, vragen ook energie.
Deze elektrische energie zal allemaal geproduceerd moeten worden door steeds meer en steeds grotere centrales.
Ondanks protesten, zal men op korte termijn steeds meer gebruik gaan maken van steenkool en kerncentrales, en pas dan (jammer genoeg) de alternatieve energie zoals wind en zon.
Vergeet niet, dat alle auto's die de komende jaren nog geproduceerd zullen worden, daarna nog minstens 15 jaar op de traditionele benzine en/of diesel zullen rijden, en zitten we dus al gauw 20 a 30 jaar verder vanaf nu.
1. Hernieuwbare energie zal zich steeds prominenter gaan opstellen in de toekomst. Niet alleen particulier, maar zal ook op industrieel vlak en op grote schaal toegepast. Mede door strengere regelgeving en concurrentie. Plus daling van de prijzen inzake alternatieve energie. Ik spreek hier wel binnen 10 jaar alsmede ook over robotica. Het zal nog niet voor direct zijn maar het zit er wel aan te komen, zoveel is duidelijk.

2. Is waar, terwijl klimatologen ons waarschuwen (IPCC panel) dat als we binnen die 15 jaar nu niets ondernemen we geen greep meer hebben op de veranderingen.
Eigenlijk is de boodschap hoe vroeger we ingrijpen des minder het gevaar bestaat dat het klimaat een eigen gevaarlijke accumulatie ondergaat.

Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 29 december 2007 om 17:11.
Buyck Ruben is offline   Met citaat antwoorden