Los bericht bekijken
Oud 22 februari 2013, 20:25   #60
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard Het overkwartier van Gelderen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Het is erg gemakkelijk om stukjes van internet af te plukken met Belgische oplichters die actief in Nederland of elders werkzaam zijn. Oplichters zijn van overal en van alle tijden....
Dus wanneer een Belgische oplichter in Nederland werkzaam is, zeg ik toch ook niet dat het Belgische volk onbetrouwbaar zou kunnen zijn?
En hetzelfde toch ook wanneer een Belg een produkt maakt dat niet geheel aan de eisen voldoet. Dan zeg je dit toch ook niet?
Wij in het noorden gaan zeker zo niet met elkaar om!
Maar veel van onze zuiderburen blijkbaar wel?
Veel....?
Kortom, een draad die meer zegt over de draadstarter dan over de Nederlanders.

Te weten dat dan nog het Gelderse Overkwartier met Venlo in 1648 bij de Vrede van Westfalen werd toegewezen aan de Zuidelijke Nederlanden.
We moeten wachten tot de Vrede van Utrecht in 1713 toen het bij de Nederlandse Republiek werd gevoegd.
En had men toen het potlood aan de onderhandelingstafel een beetje schuiner gehouden dan was Venlo echter Pruisisch geworden.
En dan zouden ineens de Duitsers de schurken zijn....

Aan de meerdere verscheurende verdelingen van het Gelderse Overkwartier hebben Jo en NVA-lid echter allemaal geen boodschap: Venlo, dat zijn zijn Ollanders....
Boertigheid troef dus......

Moeten we daarmee nu lachen of huilen....

Nogmaals, plaatsvervangende schaamte overheerst daarbij bij mij....wat moeten ze in het noorden wel niet denken van ons....
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 22 februari 2013 om 20:37.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden