Discussie: Brussel opgegeven ?
Los bericht bekijken
Oud 14 april 2007, 19:55   #7
skaldis
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 3.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frans Oghtendlicht Bekijk bericht
tenzij u van plan bent de stad met een leger te bezetten is dat volstrekte onzin. U zal de lokale bevolking tegen u in het harnas jagen én de internationale gemenschap.
Een informatief referendum met de vraag of de Brusselaar bereidt is om Nederlands te spreken en als bestuurlijke taal te gebruiken zou menig een versteld doen staan.
Ben vandaag nog in Brussel geweest en iedereen probeerde hun beste nederlands op me uit omdat mijn frans zo slecht is. Op de trein waren allemaal die tweede of derde generatie immigrantenkinderen de trein info in het nederlands aan het lezen en begrijpen. Veel Brusselaars willen zich bij Vlaanderen aan sluiten. Het is slechts een minderheid van extreme franskiljons die met geld van de Waalse overheid en Franse culturele organisaties een ander beeld probeert te creeeren. En ook de desintresse van de Vlaming (en ook de Vlaamse beweging) in Brussel. Jong dynamisch Brussel wil Nederlands leren, het is spijtig dat dat nu net niet is wat de politiekers uitkomt.
Ik weet niet wat je bedoelt met de internationale gemeenschap maar als je de eurocraten bedoelt die maakt het weinig uit welke bestuurstaal Brussel gebruikt, of dat nu Nederlands of Frans is, het is meestal een vreemde taal.
skaldis is offline