Los bericht bekijken
Oud 2 september 2013, 07:48   #13
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.480
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
irrelevant

pleit je voor stemRECHT dan impliceert dit altijd dat niet stemmers zich bij de meerderheid aansluiten. de meerderheid heeft in dit geval tegen gestemd en de 86% die niet zijn komen opdagen sluiten zich hierbij aan.
wil je alle kiezers horen moet je stemplicht invoeren.

je kunt niet pleiten voor stemrecht en dan afkomen dat er te weinig zijn opgedaagd, je kunt niet pleiten voor democratie/volksinspraak en dan referenda negeren omdat ze niet in je kraam passen.

dan ben je gewoon een tsjeef
Dikke zever.
Ik leg me just geen kloten neer bij een beslissing die genomen zou zijn op basis van een opkomst van maar één kiezer op de acht.
Ik leg me onvoorwaardelijk neer bij een meerderheid van een gemeenteraad die verkozen is op basis van een benaderde 100 procent van de kiezers. Toch voor zes jaar.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden