Los bericht bekijken
Oud 27 maart 2007, 04:55   #14
Leo
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 augustus 2003
Locatie: Lage Landen
Berichten: 1.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dit was waar ik op antwoordde.
Als ik mijn ongenoegen wil uiten over de gang van zaken dan moet ik dat kunnen doen door gewoon thuis te blijven. Een omweg via het stembureau maken om daar even blanco te gaan stemmen is zinloos.

Je beroepen op het geheim van de stemming is bijgevolg een nep-argument.
Fair enough, jij wint.

Tenslotte ben ik ook niet verplicht thuis te blijven. Als de vrees op represailles op een of andere manier gerechtvaardigd is kan je die "omweg" nog altijd maken. En in de huidige polarisatie tussen "goeden" en "slechten" is die denkpiste helemaal niet zo absurd: het zijn niet alleen de vakbonden die wegens politieke overtuiging diskriminerenen (iets waarvoor ze het recht zouden moeten verliezen op het leveren van een openbare dienst zoals werkloosheidsuitkeringen betalen), maar gewoon kritiek uiten zoals Marij uijt den Bogaard overkwam is al voldoende voor broodroof.

Het is vijf voor twaalf. Dat buig je uiteraard niet om door weg te blijven, blanko of ongeldig te stemmen, enkel door je stem te geven aan wie die dingen aanklaagt in de hoop dat de inkubatieperiode van de machtsgebonden korruptie bij die nieuwe kandidaten nog niet afgelopen is en we weer naar andere "gezonde" politiekers moeten gaan zoeken...
__________________
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande;
Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen,
Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit.
Leo is offline