Los bericht bekijken
Oud 19 februari 2005, 20:10   #45
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

IS HET NOG NORMAAL?

Een vriend van mij kocht begin jaren '80 een huisje. Zo'n typisch rijtjeswoning en betaalde in die dagen 500'000 bfr alles rond. Hij verdiende zelf in die dagen iets rondom de 35000 bfr netto.
Nu 2005 verkoopt hij zijn huisje, hij heeft gekregen wat hij vroeg en zelfs redelijk rap. Iets meer dan 6'000'000 bfr. Hij verdient vandaag iets begin de 40'000 bfr netto. Nu zou hij dat ook niet meer kunnen kopen!
Dat huisje is dus 12 keer in waarde verdubbelt. Zijn loon is nog niet met de helft gestegen. Wie in de jaren '80 geen kansarme was is dat vandaag zeker wel geworden. Dit gaat alle werkmensen of bedienden aan want ze zeilen allen in het zelfde schuitje min of meer.
Hou u allen vast voor uw kinderen. Nog eens 25 jaar er bij en nog eens 12 keer stijgen in prijs minstens komt dat huisje dan op 72'000'000. Benieuwd wie dan nog mee kan? Zijn loon mocht hij nog werken zou ongeveer 60'000 bfr netto zijn tegen die tijd! Mag gerust iets meer zijn zelfs, hij zal zelfs niet meer kunnen huren, dat huisje!
Velen willen zich niet vereenzelfigen met kans arme mens te zijn. De hoop, hun ego laat dat immers niet toe. Toch zijn ze het al. De aankomende scholieren, ons kinderen, onze ouders en wijzelf.
Velen vergelijken monaco als mondain oord, wat het trouwens is. Op mijn reizen ook naar ginder af en toe zie je twee zaken. 1) de fabelachtige fortuinen en 2) evenveel bedelaars die daar ronddwalen op zoek naar een kom soep of een homp brood.
Daar zitten wij dichtbij nu. Wie geen fabelachtig fortuin te verwachten heeft is simpel weg een kans arme mens geworden. In een sociaal democratisch land hoort dat niet. In een prinsendom?
Vecht nu tegen de enorme achteruit gang. U, ik en al de anderen hier moeten hun omgeving met de neus op de feiten durven drukken. Besef van uzelf waar u staat. Hoogopgeleid of niet zonder moeders zwarte kous mag je het vergeten en uw kinderen binnen x aantal jaren heel zeker.

Laatst gewijzigd door Mambo : 19 februari 2005 om 20:18.
Mambo is offline