Los bericht bekijken
Oud 21 februari 2005, 17:30   #51
Marco
Parlementslid
 
Marco's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2004
Locatie: Waasland
Berichten: 1.744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
effe een vraagje
stel
dat jouw redenering hier klopt
zoals mambo er al op wees
waar moeten wij op de duur nog kruipen
jij denkt alleen aan cijfer
ooit al eens gehoord van een beetje menselijkheid
de huurprijzen stijgen.....en dat is logisch te verklaren
dus moeten wij op de duur maar onder een brug gaan slapen
dank voor je ijkoude logica
die zal me warm houden
uw vraag is: vrije markteconomie of planeconomie?
Met planeconomie ben je afhankelijk van de politiekers of ze uw noden als ernstig nemen en of je voldoende in aantal bent om als kiesvee zijn kar te trekken.
In een vrije markteconomie komt vraag en aanbod in evenwicht. Ook de deelmarkten zoals huizen, appartementen, studio's, kamers, ...

Een oplossing voor armen is ondersteuning. De vraag hierbij is of dat één globale maatregel moet zijn (inkomen en kansen) of een diversiteit van splintermaatregelen. Omwille van de eenvoud, de overzichtelijkheid en de uiteindelijk meer eerlijkheid ben ik voor slechts één globale maatregel. Met uw inkomen kan je dan wél een marktconforme woonst huren. Er is dan geen nood om al de deelmarkten waar een sociale maatregel van toepassing is scheef te trekken. Uiteindelijk komt het er op neer dat één globale maatregel een oplossing is aan de inkomstenzijde. Diverse splinter maatregelen zijn oplossingen aan de consumptiezijde, aan het bestedingspatroon. Dat zijn dus keuzes die anderen voor u maken. Weten zij altijd wat uw behoeften zijn? Is het niet gemakkelijker om te bepalen wat het glabaal aan behoefte is en de voorkeur van het uitgeven bij de gesteunde te laten?

Besluiten dat ik wil dat je onder een brug moet slapen is wat voorbarig. Ik kijk naar het globaal plaatje en zie wat er in al de deelgebiedjes allemaal fout loopt.
__________________
De verzorgingsstaat is een ongewenste bezoeker die met jouw eigen geld je een cadeau geeft dat je niet wenst en dat gekocht is in een veel te dure winkel.
Politicus: bergen beloven en ravijnen maken. Laten we ze een budget geven voor een molshoop om slechts een kuiltje te krijgen.
Marco is offline