Los bericht bekijken
Oud 21 februari 2005, 18:48   #60
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marco
Je kan toch niet ernstig menen dat je het voorbeeld van één huis kan extrapoleren voor de gehele markt? Stadim geeft elk jaar de evolutie van de prijzen weer in de woonmarkt. Ik dacht zelfs dat je op hun site uw actuele waarde op basis van uw aankoopprijs kan laten berekenen. Factor 12 zal je niet tegenkomen.

Dat huizen duurder en duurder worden (ten opzichte van het nominaal inkomen) klopt maar ik heb ook al aangegeven hoe dat komt. Gaan we de overheid nog meer details van ons woonmarkt later regelen?
U doet alsof het alleenstaande gevallen zijn.
Mijn ouders hebben hun huis gekocht in 1969 voor 750'000 bfr. Vandaag zouden ze makkelijk 10 �* 11 miljoen voor krijgen. Dat is factor 13 en meer.
Mijn buur heeft in 1975 zijn villa met veel grond laten bouwen alles inbegrepen (dus ook de grond) voor ook 750'000 bfr. Vandaag gaat dat niet onder de 10'000'000 bfr.
Iedere woning die je ziet op het net of in de krant is minimaal circa 90'000€. dat zijn woningen die 25 jaar geleden soms nog geen 250'000 bfr kosten. De mensen trokken er zelfs hun neus voor op.
De ligging zal er veel aan doen daar ben ik akkoord mee. Maar over het algemeen? x12. In de walen zal het meestal wat lager zijn maar ze zitten toch ook in de superlift.
Inderdaad de overheid moet iets doen. Moest al lang gedaan geweest zijn zelfs.
Mambo is offline