Los bericht bekijken
Oud 1 april 2008, 16:38   #64
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
ging het over wat jij toffer vindt?
Dat niet echt, neen.

Citaat:
Overheersing neen zo gepostuleerd kan dat niet nee maar dat laat niet weg dat liberalisme en democratie niet per definitie tegengestelden zijn
In de hedendaagse context wil ik dat gerust aanvaarden; ik zeg niet direct dat mensen die zeggen 'ik ben democraat' 'dat ze daarom geen liberaal kúnnen zijn'. Ik wens daar alleen voorzichtig mee te zijn - bijvoorbeeld vandaag in België staat 'de democratie' op een verdikke laag pitje.

In ieder geval; misschien moeten we zeggen dat de kernvraag niet is of democratie en liberalisme als geheel te verenigen zijn, maar hoe je dat invult. Als je, bijvoorbeeld, zegt dat je democraat bent, maar dat de staat _per definitie_ niets te zeggen heeft over herverdeling en ethische kwesties (maar dat men wel democratisch over al de rest mag beslissen) dan kan ik dat gerust aanvaarden.

Zeggen dat je liberaal bent en dat je aan de massa overlaat of - en hoe - er aan herverdeling wordt gedaan, vind ik al redelijk wat dubieuzer. Dan ben je voor mij eerder liberal (vrije vertaling: sociaal-democraat).

Ohja, voor de duidelijkheid: ik vind MIS inderdaad écht een irritante idioot. Maar jou - en vele anderen - niet.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden