Los bericht bekijken
Oud 19 oktober 2021, 11:53   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.411
Standaard Nog een pleidooi voor striktere scheiding staat en kerk

De moslims laten zich niet verleiden door een paar euro's. Ze hebben er toch miljoenen zelf achter de hand.

Er is maar één goede oplossing: de staat is super-neutraal en moeit zich op geen enkel vlak, ook financieel niet, met godsdiensten .... met die uitzondering dat er heel efficiënte controle moet zijn op risico's van a) staatssubversie en b) misbruik/manipulatie van zwakkeren door oa sekten .

Titel: Moslim?*executieve wil af van subsidies
https://www.standaard.be/cnt/dmf20211018_97633624



Citaat:
‘We gaan onze auto?*nomie niet opofferen voor wat subsidies. We zoeken ons budget wel zelf’, zegt Mehmet Üstün, de voorzitter van de Moslimexecutieve.

dinsdag 19 oktober 2021 om 3.25 uur

Mehmet Üstün, voorzitter van de Moslimexecutieve. Dick Demey

Het botst al langer tussen de Moslimexecutieve en bevoegd minister Vincent Van Quickenborne (Open VLD). Een paar weken geleden kondigde die aan dat hij de spreekbuis voor de islam laat doorlichten door de Staatsveiligheid. Van Quickenborne wil dat de Moslimexecutieve grondig vernieuwt, en liefst snel. ‘Daar zijn we ook mee bezig’, zegt voorzitter Mehmet Üstün. ‘We weten ook wel dat ons mandaat in maart 2020 was afgelopen. Maar dat was in volle corona?*tijd, toen de moskeeën dicht waren. Hoe konden we dan verkiezingen houden? Tegen begin volgend jaar is ?*onze vernieuwingsoperatie klaar. We gaan voor een kleinere executieve en we zullen de ?*leden ook voorwaarden opleggen: we willen jonge hoogopgeleiden die goed Nederlands of Frans spreken.’

Informatie van Staatsveiligheid die via het VRT-programma Pano uitlekte, omschreef een vzw uit Heusden-Zolder als extreem. Die vzw zou banden hebben met de plaatselijke Sultan Ahmet-moskee waar Mehmet Üstün voorzitter is van het religieus bestuur. ‘Ik denk echt dat de politiek die informatie heeft gelekt om mij te elimineren’, zegt Üstün. ‘Ik heb met die vereniging niets te maken. Die bemoeienissen van de politiek zijn we meer dan beu. We krijgen momenteel 500.000 euro werkingsmiddelen per jaar. Dat geld zullen we zelf wel bijeenzoeken. We gaan daar onze autonomie niet voor opofferen. Tenslotte vertegenwoordigen wij 900.000 moslims in dit land.’ (lc, zb)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden