Los bericht bekijken
Oud 28 december 2018, 10:14   #85
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Wij vieren het nieuwe jaar, maar ik heb eens gelezen dat we niet het nieuwe jaar moeten vieren maar wel het beslissend moment tussen het einde van het oude jaar en het begin van het nieuwe jaar want eens de beslissing genomen is alles wat volgt gewoon afhandeling van de beslissing...
Ik kan me niet voorstellen dat er ook maar iemand is die het hele toekomende jaar kan beslissen.
Ik ken wel de goede voornemens, maar daar komt meestal niet veel van terecht.
Citaat:
In feite is alles wat bestaat, in onze discussie hier dan de fysische wereld vooral, de bevestiging van de schepping en het is het scheppen dat telt, niet de uitslag van het scheppen...
Een schepping zonder uitslag, daar heb je niet veel aan.
En dan zouden wij in ons moderne leven (dat helemaal niet in de oude Bijbel wordt verteld bij de schepping) helemaal niet tellen.
Volgens de oude Bijbel is er een moment (6 dagen) van schepping geweest.
In mijn atoomtheorie is de schepping eeuwig als een eindeloos scheppingsproces zonder begin en einde.
En niet zozeer de fysische wereld, maar die van levende wezens in de eerste plaats.
Ook hier in deze discussie.
Hoe het IK (levend wezen) ook moet bestaan om te kunnen zien, niet alleen een abstract begrip kan wezen.
Citaat:

Gooi een bal, vanaf het moment dat je hem hebt losgelaten volgt hij gewoon zijn fysische weg en wat telt is juist het ogenblik voordat je hem hebt losgelaten... daar schep je...
Maar pas in het resultaat weet je wat je geschapen hebt.
En dan ondervindt die bal bovendien ook weerstand van de lucht en zal vertragen en ook aantrekkingskracht en zal vallen.
Kortom: niet alleen het begin maakt de weg, maar daarna gebeurt er nog meer, die niet in het begin heeft gezeten.
Citaat:
Heeft Jezus ook niet gezegd... jullie kijken allemaal uit naar wat komen gaat maar jullie moeten je eerder afvragen vanwaar jullie komen... Daar ligt de oplossing...
De oplossing ligt niet alleen in het verleden, maar ook in het heden en ook in de toekomst.
De waarheid is het totale systeem van de werkelijkheid in alle eeuwigheid en tijd.
Niet alleen maar in het verleden.
Maar voor zover de mens uit de hemel komt, zal hij daarin weer terugkeren.
Maar dan is het totale gebeuren de waarheid, want de hemel van de toekomst zal anders zijn dan die van het verleden en ook het leven op aarde is anders en de moeite waard.
Citaat:
Voor mij ligt daar het inzicht...
Wat was er voor de fysieke wereld; wat heeft die fysieke wereld voorgebracht en waarom...
De fysieke wereld is eeuwig, net zoals God eeuwig is en de logica eeuwig is.
Wel is het zo dat het leven een cyclus proces is, en wij in de toekomst het heelal vol gaan bouwen met ruimteschepen, zoals het al in de microkosmos bestaat.
In die zin is het verleden in zekere (beperkte) zin gelijk aan onze toekomst.
Zoals de kinderen, die uit hun ouders worden geboren later zelf ouders worden van hun kinderen (niet allemaal overigens).
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden