Los bericht bekijken
Oud 25 december 2011, 12:59   #39
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Deze regering heeft een meerderheid onder 49% van de partijen waarop ik kon stemmen. Partijen waarop ik niet kan stemmen doen niet ter zake. Bijgevolg is ze niet democratisch, zeker niet wanneer 80% van de saneringen afgewenteld worden op de groep die in minderheid vertegenwoordigd is terwijl die zelfde groep in overweldigende meerderheid gestemd heeft voor besparingen ipv belastingen.

Er zijn voor minder landen uit elkaar gevallen. Ik denk daarbij aan de belgische revolutie die onder ongeveer dezelfde omstandigheden begonnen is. De amerikaanse revolutie was ook gelijkaardig. No taxation without represenation weet u wel.
Ach zo, de regering is niet democratisch voor JOU. Nogal ondemocratisch van JOU zou ik zeggen.

PS. Moet je bij gelegenheid ook eens uitdiepen :
negenenveertig procent van de partijen waarop jij kan stemmen.
de overweldigende meerderheid heeft gestemd voor besparingen in plaats van belastingen. Ik meende dat de overweldigende meerderheid gestemd had op een olijke kwiskandidaat, die hen illusies van grote staatshervormingen sleet.
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 25 december 2011 om 13:04.
4x10E6 is offline