Discussie: www.marx.be
Los bericht bekijken
Oud 17 juli 2003, 19:47   #45
Lorens
Schepen
 
Lorens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 454
Standaard

Ik weet het maar ik dacht dat de discussie te herleiden was tot een juridische werkelijkheid waarin het een recht is. Het debat over integratie liet ik ff in het midden.

Maar 'integratie' is zo een van die woorden die, afhankelijk van wie het uitspreekt, verschillende betekenissen heeft.

Dus hier komt de hamvraag: 'wat is het profiel van een geïntegreerd persoon?'.

Mijn antwoord: een persoon die de streektaal machtig is, de instellingen van het land waarin hij of zij woont kan situeren, de wetten van dat land respecteert, en respect heeft voor iedere cultuur en levensbeschouwing die anderen uit dat land waarin ook zij wonen hebben.


Realiseer ook dat deze definitie voor iedere persoon in België telt, niet enkel voor mensen van vreemde origine. Er zijn in mijn ogen ook veel niet-geïntegreerde Belgen. Maar het lijkt mij dat een moslimschool niet tegenstrijdig is met dat profiel. Wat jij segregatie noemt, noem ik subculturen. Het is enkel wanneer er huidskleur bij komt kijken, of wanneer enkel naar huidskleur wordt gekeken, dat daar problemen mee gemaakt worden.

Wat is uw voorbeeldprofiel eigenlijk?

ps: sorry voor die vlaams blok uitspraak van tevoren, maar er zijn hier al teveel mensen die mij voortdurend standpunten in de mond leggen die niet waar zijn, en wederkerige vragen zijn zo'n manier om dat te doen, die vlaams blok kopstukken nogal veelvuldig gebruiken.
Lorens is offline