Los bericht bekijken
Oud 13 augustus 2017, 02:12   #948
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan breydel Bekijk bericht
Ik ken deze kaart nog uit de lessen geschiedenis. Daarover is tussen mij en de docent dikwijls een hartig woordje gewisseld (boeiende discussies trouwens).
Ik sluit me volledig aan bij de visie van Otto, maar helaas een hereniging der nederlanden zal wel nooit een feit zijn; de Walen zullen dit met klem proberen te verhinderen want dan zijn ze de geldstroom uit Vlaanderen kwijt.
Zowel historisch als taalkundig gezien is Wallonië geen deel van de Nederlanden.
Dat is niet juist het hertogdom Brabant (ook het erfgoed van nu Nederlandse Brabanders zoals ik) en het graafschap Vlaanderen, hebben historisch al Romaanse (ik ben nu beleefd, een goed Germaanstalige had ze Waals genoemd) gebieden, die waren niet minder Brabants of grafelijk Vlaams.
Een volledige hereniging zal er wel niet meer in zitten, ik geloof niet dat Frankrijk Frans-Vlaanderen laat herenigen met (Belgisch) Vlaanderen. Echter de Nederlandstalige gebieden kunnen herenigen, zie Italië, het kan eeuwen duren, maar uiteindelijk gebeurt het ook.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden