Discussie: BUB en B-plus
Los bericht bekijken
Oud 25 juli 2005, 00:15   #18
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Ik spreek nu even in eigen naam:

Ik ben geen unitarist pur sang. Ik ben al heel tevreden met een goed werkend federaal België. Dat verklaart mijn aanwezigheid bij B-Plus. Ik kan me volledig terugvinden in hun standpunten, alleen is B-Plus geen politieke partij en ik wou mijn stem ook laten horen op politiek vlak.
Daarom ben ik lid geworden van de BUB. BUB is de enige partij die resoluut voor België kiest. Zodra er genoeg bevoegdheden naar het federale niveau overgeheveld zijn, ben ik een zeer tevreden iemand.
Sorry, maar zo'n ideologische spreidstand vind ik niet aanvaardbaar. De BUB is geen gematigd unitaristische partij, het unitarisme is haar core-bussiness en het federalisme haar antipode.

De voorzitter en een aantal prominente leden verketteren geregeld het federalisme als een door en door verrot, verwerpelijk systeem, een uitvinding van separatisten, een tussenstationnetje naar de totale splitsing, een speeltuin voor politici die zichzelf meer niveau's creëerden om meer functies te kunnen invullen...

En met zo'n mensen kan jij je in één partij verzoenen? Als ik morgen lid word van een vereniging ter bevordering van het federale België en ik bazuin dat overal uit, is mijn tijd bij de N-VA wel afgelopen. Consequentie heet dat.
zorroaster is offline