Los bericht bekijken
Oud 21 november 2017, 15:21   #25
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.568
Standaard

Antwerpen verbiedt islamitische lezingen na ophef: 'Tweemaal voorgelogen'

Citaat:
De wekelijkse bijeenkomsten van een Islamitisch prediker Ali Houri in het gemeenschapscentrum Den Tir in Antwerpen mogen niet verder doorgaan. Dat heeft het stadsbestuur beslist. Volgens Antwerps schepen voor Diversiteit Fons Duchateau (N-VA) werd de zaal gehuurd onder valse voorwendselen. 'We werden tweemaal voorgelogen', verduidelijkt zijn woordvoerder.
Zoals ik al eerder schreef: Dat de Islam bestaat daar heb ik géén probleem mee.

Dat er mensen zijn die dat willen beleven ook geen probleem mee.

Dat men de Islam gaat gebruiken om haat te zaaien en de boel overhoop te zetten in ons land de EU in het algemeen dat lijkt mij er zwaar over want dan zou je op de lange duur in een duistere situatie verzeild kunnen geraken in de zin van: Het kwaad met kwaad gaan bestrijden. Of dat de uiteindelijke bedoeling is, géén idee van.

Op de manier dat de Islam/Moslims deze dagen in het nieuws komen denk ik dat ze niet op véél sympathie mogen rekenen en ze hun blazoen eens moeten gaan oppoetsen.

Maar ja, wie ben ik om daar over te oordelen?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden