Los bericht bekijken
Oud 19 januari 2018, 14:09   #1019
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Het ontkennen van een opperwezen is een vorm van verzet tegen indoctrinatie van dogma's. Het is meer dan agnostisch, het is meer een vorm van verzet dan een vorm van geloof. Het is het geheel van het niet (willen) geloven. Het is ook de keuze en het verlangen om iets niet-te geloven. Je zou bijna kunnen zeggen dat het een geloof is om niet te geloven... Een atheïst is daarom het absurdste dat ik ken. Een agnost kan ik nog aannemen, maar een atheïst is gewoon absurd.
Het is een keuze om evenveel geloof te hechten aan de mogelijkheid van het bestaan van een opperwezen dan aan de mogelijkheid van het bestaan van een portaal in mijn microgolfoven waarmee ik naar een andere dimensie kan reizen.

Van geen van beide kan ik 100% zeker zijn. Beide zijn echter zo absurd onwaarschijnlijk dat het totaal geen zin heeft om uw leven er door te laten leiden.

[Waar ik wel 100% zeker van kan zijn is dat het opperwezen van de Abrahamistische religies niet kan bestaan. Men hecht er immers kenmerken aan die volstrekt onverenigbaar zijn met elkaar.]

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 19 januari 2018 om 14:11.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden