Los bericht bekijken
Oud 28 januari 2009, 13:38   #10
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
Ik kan begrijpen dat men vanuit stompzinnigheid de overbevolking wil oplossen door geboortebeperking. Wat ik niet begrijp dat men vanuit deze idiote gedachte de conclusie trekt om ecologie overboord te smijten indien er geen oplossing komt voor de overbevolking.

Ten eerste kan men voor de Westerse landen niet spreken over een overbevolking (waarom denk je dat ze naar hier moeten komen), in tegendeel zelfs, de burgers hebben de laatste decennia spontaan aan geboortebeperking gedaan met in sommige landen een vergrijzing tot gevolg. Dit schijnt iets te maken met levenstandaard, hoe hoger, hoe minder nakomelingen, maar ook hoe langer deze mensen leven. Hier dient wel bijgezegd worden dat hoe hoger de levensstandaard hoe hoger dus de voetafdruk.

Voor Aziatische landen, waar je wel van overbevolking kan spreken is de ecologische voetafdruk per individu in vergelijking met de gemiddelde westerling miniem. Het probleem is echter dat de Aziaten hun levensstandaard in stijgende lijn is.

Als je een beetje kan volgen zul je begrijpen dat het probleem van overbevolking zichzelf hoe dan ook oplost. Zelfs indien we tijdens de overgangsperiode de aarde te zwaar belasten, zal diezelfde aarde dat dan ook wel reguleren.

Uw uitspraken lijken mij een typische reactie van iemand die een drogreden zoekt om iets niet te doen en zijn geweten op die manier wil sussen.
West - EUropa is na Indië een van de dichts bevolkte regio's en je ziet maar weinig Indiërs. De echte reden waarom ze naar hier komen is de sociale zekerheid en omdat onze wetten criminaliteit amper bestraffen.
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline   Met citaat antwoorden