Los bericht bekijken
Oud 18 juni 2004, 14:26   #15
peusie
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 18 juni 2004
Berichten: 2
Standaard

geachte heer leterme,

als u opkomt voor de VLAAMSE regering zou ik het onbegrijpelijk vinden dat u samen wilt regeren met de SPa, die vanuit Wallonië wordt geleid door Di Rupo en dat weet u beter dan wie ook. Maar niemand uit onze dierbare politieke wereld durft hiervoor uitkomen. Ten tweede zou ik zeggen, waarom zou je met de VLD samenregeren. Zijn zij het niet die het rapport over de miljardentransfers niet willen vrijgeven? En het rapport is er wel degelijk. Maar er is al onderzoek naar gedaan en ik kan u de exacte cijfers geven. Volgens Johan Van Gompel (verbonden aan de Faculteit Toegepaste Economische Wetenschappen [UFSIE-RUCA] en Bart Van Craeynest [KBC-mederwerker]) is er jaarlijks een transfer van 5,43 miljard euro richting wallonië en Brussel. Daarbovenop komt dat wij als Vlamingen nog eens 4,93 miljard euro meer betalen om de Belgische staatsschuld naar beneden te helpen. Dus dat komt neer op bijna 11 miljard euro die wij jaarlijks betalen richting Wallonië. Daarenbonven komt nog eens dat deze transfer elk jaar stijgt met gemiddeld 0.55 miljard euro. Dus als we niet snel op tafel kloppen zullen wij meer en meer mogen schenken aan onze vrienden uit Wallonië. En het was ook die VLD en die SPa die het Sint-Elooisakkoord goedkeurden (als ik u er mag aan herinneren : 217 miljoen euro om het onderwijs in Wallonië te steunen, zeer goed, ware het niet dat de Walen dit in hun lijdende industrie stopten)
En aangezien Groen! niet wil meeregeren en zij te communistisch zijn ingesteld schiet er voor u niet anders over dan met het Vlaams Blok te praten. En u weet net zo goed als ik dat net daar kink zit. Als u de achterban van N-VA wil tevreden stellen en respectvol behandelen en ook uw eigen achterban die meer en meer rechtsgezind begint te worden, moet u wel met het Blok praten en zit er voor u niet anders op dan een minderheidsregering te vormen met coalitie-steun van het Blok. Wat zeker geen slecht idee is, want dan zal er misschien eindelijk eens iemand op de tafel kloppen en eens onze Vlaamse eisen naar boven laten komen. Ik hoop dat u eens de juiste Vlaamse beslissing maakt. Dat u het Blok niet in uw regering wil in federaal opzicht is meer dan begrijpelijk, maar dat u ze niet in een Vlaamse regering laat kan een blunder worden van uwentwegee!
peusie is offline