Los bericht bekijken
Oud 13 augustus 2019, 10:46   #1291
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
leg dat eens uit.
Als je erin geïnteresseerd bent is dit een aardige video om mee te beginnen. De video is extreem versimpeld en je zou zelfs kunnen zeggen fout, dat is om het begrijpelijk te houden. Deze video gaat er wat dieper op in en is daarmee ook correcter. Dit is een extreem versimpeld voorbeeld, waarbij het programma enkel kan leren om een stipje naar links, rechts, boven en beneden te verplaatsen. Het doel is ook heel simpel, om door een enkel specifiek level van een spelletje heen te komen. Het programma is dan ook veel sneller klaar met leren dan de programma's voor serieuze toepassingen.

Citaat:
Alsof ze in de toekomst zouden kunnen kijken?
Nee, alsof ze programma's kunnen testen op hoe goed ze het doen en de beste programma's vervolgens variaties op zichzelf laten schrijven waarvan een hopelijk weer minstens eentje nog beter is. Het wordt niet voor niets vaak vergeleken met evolutie: mutatie en selectie.

Citaat:
Ze maken er dus maar een potje van zoals ook van de toekomst der mensheid op aarde, in de hoop dat uit alle ellende en rotzooi toch weer iets zinnigs zal ontstaan.
Maar ik beweer dan dat het de microwezentjes zijn die de rommel op mogen ruimen.
"Ik heb niks begrepen van wat er gezegd wordt, maar ik zie een mogelijkheid om credits te geven aan de microwezentjes."
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 13 augustus 2019 om 10:54.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden