Discussie: Islam
Los bericht bekijken
Oud 8 juni 2005, 19:43   #33
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linda
Hopeloos!
Lieve Linda,

U en elke rechtgeaarde democraat, die naam waardig, die zichzelf drapeert in het vaandel der verdraagzaamheid, rijkelijk versiert met franjes tolerantie en sociaal begrip, raad ik aan een bezoekje te brengen aan het reisbureau om de hoek.
De keuze van het reisdoel is, nogal wiedes, daar waar de islamideologie zich het sterkst profileert in het openbare leven.

Hier kan U grasduinen in de rijk geillustreerde reisgidsen, vertrekkend van het ruimdenkende Noord-West Afrika langs het vredelievende Oostelijke deel hiervan via het tolerante Arabische schiereiland over enkele pittoreske Golfstaatjes tot diep in de geëmancipeerde Aziatische contreien.
Aldaar kan U dan, met meename van ogen en oren, zichzelf overtuigen van de ontelbare geneugten en zegeningen van deze vredestichtende en zich nooit agressief opdringende religie.

Na aankomst in het vakantieland uwer keuze kan U, na de bouwkundige erfenissen en toeristencentra te hebben bewonderd, zich ongebreideld verdiepen in de plaatselijke gebruiken en verhoudingen tussen, ik noem maar wat, man en vrouw, godsdienst en staat, onderwijs, huisvesting, ziekteverzorging, economie, sport, cultuur en ontspanning en andere maatschappelijke bindstructuren.
Deze samengevoegde gegevens kan U dan in de hoogst mogelijke objectieve vergelijking afmeten aan de maatschappelijke stand van zaken in uw geboorteland en de aanpassingswil van de hier reeds drie/vier? generaties lang aanwezige islamitische bevolkingsgroep.

Stel dan in alle eerlijkheid uzelf de vraag wat de grondoorzaak zou kúnnen zijn van eventuele voorzichtig opgemerkte cultuurverschillen, tussen het spreken en handelen van de doorsnee moslim (daar én hier)en de doorsnee westerling tov. zijn medemens.

Als U dan na een bevlogen thuiskomst nóg steeds overtuigd bent van de behoefte aan een in Europa opgedrongen islamitisch geinspireerd geloof alias multi-illusie, kan ik hieruit slechts besluiten dat U:
a) - afkomstig bent van een planeet buiten ons zonnestelsel
b) - dat U nét ontwaakte uit een sluimerende jarenlange coma
c) - dat uw voorstellingsvermogen nooit is gewekt of op kruissnelheid is gebruikt
óf dat U te beschaamd bent om openlijk uw 'politiek correcte' visie, U opgedrongen in een slechtpassend en gemanipuleerd keurslijf en het alzo in de uiterste hoeken van uw hersenen aanwezige wereldbeeld, te durven herzien en eventueel bij te schaven tot realistischer proporties en onderlinge afmetingen, herdacht en aangepast op mensenmaat.

Ondertussen, meninguitend in volle democratische vrijheid, groet ik U.

Ciao
Diego Raga is offline