Los bericht bekijken
Oud 12 december 2022, 00:34   #159
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Mijn logica dat elk getal, zeg X, PROPORTIONEEL is met Pi, is niet alleen niet fout, ze is elementair, want de proportionaliteitsfactor is gewoon X / Pi.

Gezien men elk getal door Pi kan delen, kan elk getal geschreven worden als een product van een factor en pi.

Dat is niveau einde lager onderwijs, begin middelbaar.

5 is proportioneel met Pi:

5 = Pi * 5/Pi.

12 is proportioneel met Pi:

12 = Pi * 12/Pi

19.8 is proportioneel met Pi:

19.8 = Pi * 19.8/Pi.

Als jij nu gaat beweren dat het toch wel eigenaardig is, dat de lichtsnelheid, GELIJK WELK GETAL HET ZOU ZIJN IN GELIJK WELK EENHEDEN SYSTEEM proportioneel is met Pi, dan zeg je een onnozelheid, want als dat getal X is, dan kunnen we dat ALTIJD schrijven als Pi * X/Pi.

Wat jij in het begin raar vond, was dat we daar de cijferkes een beetje in zagen, die aan pi deden denken, namelijk dat het dezelfde DECIMALE CIJFERKES waren 3 - 1 - 4 - 1 - 5 en zo voort die je zag verschijnen.

Maar mochten we de lichtsnelheid uitdrukken in voet per seconde, (mocht Napoleon niet gewonnen hebben) en mochten we geen 10 vingers gehad hebben maar 8, dan zouden die cijferkes niet tevoorschijn zijn gekomen.

Trouwens, als je de lichtsnelheid uitdrukt in km/u dan komt uw mirakel niet uit:

De lichtsnelheid in km/u is rond 1,08 miljard km/u. Nikske pi.

Dat is trouwens in de buurt van de lichtsnelheid in voet per seconde.

Toen je dat begon te beseffen, schreef je je monumentale kemel "jaja, er zal dan een omzettingsfactor zijn naar die andere eenheden, maar het is PROPORTIONEEL met pi"
Als jij nu gaat beweren dat het toch wel eigenaardig is, dat de lichtsnelheid, GELIJK WELK GETAL HET ZOU ZIJN IN GELIJK WELK EENHEDEN SYSTEEM proportioneel is met Pi, dan zeg je een onnozelheid, want als dat getal X is, dan kunnen we dat ALTIJD schrijven als Pi * X/Pi.


dat zeg ik helemaal niet,
we zitten nu eenmaal in het MS,
dus de maten die ik gebruik zijn meter en seconde
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden