Los bericht bekijken
Oud 3 september 2017, 16:43   #34
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik herhaal dat mijn bezwaar zich richt op een discriminatie van niet-gelovigen of sommige gelovigen, ten opzichte van de gelovigen van de erkende godsdiensten.

Als niet-gelovige kan ik sommige zaken erg belangrijk vinden, zo belangrijk dat ik mijn kinderen erbij wil op die dag, op die gebeurtenis.
Mag niet.
En ik vind dat nog wel terecht: vermijdbare afwezigheden verstoren onnodig het pedagogisch gebeuren.

Voor christelijk geïnspireerden is er geen probleem. Zij danken dat aan onze geschiedenis.
Voor de andere erkende gelovigen heeft men een uitzondering in het leven geroepen.

Kader daarnaast heel dien boel nogmaals in iets dat mij tegensteekt: de islamisering van Vlaanderen, en dan weet je het wel.
Voor mij mogen alle religieuze en politieke (1 mei) feestdagen afgeschaft worden en vervangen door random vakantiedagen.

Ik vrees echter dat ze daar bij de kaloten niet blij mee gaan zijn en als je aan die erkende religie toegeeft dan moet je ook aan andere religieën hun feestdagjes geven.

Overigens kan het nog erger. De orthodoxe joden hebben gewoon hun eigen scholen en nemen vakantie wanneer ze willen.

Zou jij graag hier islamitische scholen hebben?

Ik niet hoor, dan heb ik liever gewone scholen met veel moslimkinderen zodat die toch een normale opleiding krijgen en geen religieus indoctrinatiegezwets.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden