Los bericht bekijken
Oud 14 november 2017, 11:29   #57
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door henke54 Bekijk bericht
pff... voor mij gelijk hoor ...


Dan ben jij ook zo een Westvlaamse 'knudde' zoals Dirk Vandewalle , die belemmeren dat Vlaams in de wereld als taal word beschouwd. ->



Barones M. Doornaert kan beter eens van haar ivoren toren komen, want ->


https://www.youtube.com/watch?v=2JzPI7-LfVc



Paradoxale onzin ... 't is juist zulke 'types' als jij(en die van hierboven genoemd), die belemmeren dat het Vlaams als taal internationaal erkend zou worden.


heb ik nix tegen ...


Zodra de taal Vlaams een (AFZONDERLIJKE) ISO 639-1 code/label verkrijgt zoals het Waals, zal ik wel stoppen ...
Wat een uitermate zwakke respons.
Prof. Dirk Vandewalle heeft 100% gelijk. Hij weigert zich te laten opsluiten in een kneuterig "Vlaams". Overigens, wat is uw "Vlaams"??? Het "Vlaams" is niets anders dan een containerbegrip, het bestaat immers uit een ganse waaier van dialecten verspreid over het grondgebied van de huidige Vlaamse deelstaat. Je zit daar dus ook met het Brabants en het Limburgs. Tenzij het de bedoeling is jouw wereldje nog meer in te krimpen en het West-Vlaams uit te roepen tot standaard-taal voor het volledige hedendaagse Vlaanderen. Dan ga je de droom van Guido Gezelle achterna. Die had ook een hekel aan het Nederlands omdat het de taal was van "den duivel uit het Noorden".

Jouw commentaar t.a.v. het artikel van Mia Doornaert komt eenvoudigweg neer op een rechtstreekse aanval op de persoon en is beneden alle peil.
quercus is offline   Met citaat antwoorden