Los bericht bekijken
Oud 2 november 2011, 06:44   #5
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Personal tribute to Muammar al-Gaddafi
Vaarwel held. De groene vlag wappert.
Misschien lees ik je link eens als ik veel tijd heb. Ik las een kwarteeuw geleden al de rotzooi die Qaddhafi publiceerde en in de hele Magreb verspreidde, en ik vond het individu behoorlijk weerzinwekkend. Nu ja, vrijwel alles kwam indirect uit de koran; je zou dus kunnen zeggen dat het niet van hemzelf kwam.

Afgezien daarvan vind ik wel dat hij bij de betere soort dictatoren hoort. Hij heeft zijn volk veel echte diensten bewezen. Wat daar nu aan de macht komt, zou wel eens veel slechter kunnen zijn - afwachten, je weet maar nooit. En natuurlijk blijf ik erbij dat Westerse mogendheden niets te zoeken hadden op Libische grond.

De echte held zal voor mij diegene zijn die hier directe democratie invoert. Zie je Zwitserland al een Arabisch land binnenvallen? Als het volk hier aan de macht was, en er per referendum zou worden beslist, zouden we nooit iemand de oorlog verklaren, laat staan een onverklaarde oorlog gaan voeren.

Maar van die halve gare met half goede bedoelingen een held maken, pff!
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline