Los bericht bekijken
Oud 1 augustus 2008, 12:04   #49
Walter X
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 juli 2008
Berichten: 97
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Walter X Bekijk bericht
Ik ben geschorst voor 13 weken.

De reden voor hun beslissing is de volgende:
U werd door de bemiddelingsdienst (VDAB) uitgenodigd om u daar aan te bieden op 19.06.2008 voor een gesprek. Vermits u zich niet aanbood werd u een tweede maal, met aangetekend schrijven van 24.06.2008, uitgenodigd om u vooralsnog aan te bieden binnen de 3 dagen. Einde citaat.

Commentaar:
Op de eerste uitnodiging heb ik wel degelijk gereageerd via het antwoordstrookje onderaan de brief. De reden voor mijn afwezigheid werd evenwel niet aanvaard.

Vervolgens beweren ze dus dat ze mij via aangetekende brief een tweede uitnodiging hebben gestuurd om mij alsnog opnieuw aan te bieden bij de VDAB. Dit is onwaar.

Commentaar:
De aangetekende brief in kwestie was een bekendmaking dat ik geschorst werd als werkzoekende en GEEN aangetekende verwittiging om mij vooralsnog aan te bieden bij de VDAB.

Ik ga samen met mijn dossierbeheerder van de vakbond proberen de beslissing van de RVA te laten herzien en anders voor de arbeidsrechtbank aanvechten

Ik heb juridisch advies ingewonnen. De motivatie van de schorsing lijkt wankel staan, aangezien de aangetekende brief van de VDAB een andere strekking had dan een hernieuwde uitnodiging. Een procedure bij de arbeidsrechtbank lijkt hem dan ook niet kansloos te zijn.

Laatst gewijzigd door Walter X : 1 augustus 2008 om 12:33.
Walter X is offline   Met citaat antwoorden