Los bericht bekijken
Oud 6 november 2004, 19:09   #1
Ibeke
Burgemeester
 
Ibeke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 586
Standaard Doodstraf onder islamitisch bestuur voor godslastering

Beste forumleden,

Naar aanleiding van de moord op Theo Van Gogh heb ik onlangs verklaard dat hij onder een islamitisch bestuur vermoedelijk ter dood zou worden veroordeeld, en dat ik daar als volgeling van de islam zou achterstaan.

Deze idee heeft me, eerlijk gezegd, van in het begin dwarsgezeten en vandaag kan ik ze zelfs niet meer met zekerheid herbevestigen.

Toen hij gedood werd, stelde ik me openlijk de vraag of deze persoon voor wat hij had gedaan volgens de isl-m een doodstraf zou krijgen. Een enkeling kon dit antwoord bevestigen. Ik dacht daarmee het antwoord op mijn vraag gevonden te hebben.

Toch bleef de gedachte mij dwarsliggen. Het was onverzoenbaar met de islamitische idee dat je je geduld moet bewaren en agressie moet schuwen, enz. Ik moest een exacte verwijzing vinden in de geschriften. Die heb ik tot op vandaag niet kunnen vinden. Het enige wat ik kan vinden is dat als de ander kwaad doet tegen jou dat je dan vriendelijk terug moet zijn. Dat geen ziel zonder gegronde reden (deze worden duidelijk opgesomd in de Koran; godslastering heb ik er niet bij teruggevonden) mag worden weggenomen, omdat dat G-d zijn taak is. En ten slotte:

Deswegen schreven Wij de kinderen Israëls voor, dat wie ook een mens doodt, behalve wegens het doden van anderen of het scheppen van wanorde in het land, het ware alsof hij de gehele mensheid had gedood, en voor hem, die iemand het leven schenkt, alsof hij aan het gehele mensdom het leven heeft geschonken…(K-r-n 5: 32)



Zodus trek ik bij deze mijn woorden in omdat ik zonder duidelijke kennis heb gesproken. Hoewel ik met deze post behoorlijk afga, voel ik me verplicht dit te vertellen.

Ik denk dat het tijd wordt dat ik me ga bezinnen over de manier waarop ik in de toekomst omga met zogenaamd religieuze adviezen.


Vriendelijke groeten,

Ibeke
__________________
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font]
[font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font]
[font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font]
[font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font]
[font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font]
Ibeke is offline   Met citaat antwoorden