Los bericht bekijken
Oud 4 juni 2003, 16:18   #33
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Ik vind de gewone reguliere verkiezingen de beste referenda, en ze zijn op een bepaalde manier ook bindend, kijk maar naar de afstraffing van Agalev.
Afgestraft, nergens de kiesdrempel, maar toch tegen de wil van de kiezer een gecoöpteerde........


Citaat:
Die zucht naar referenda komt m.i. vooral vanuit het Blok dat maar wat graag hun eigen pijnpunten naar voren wil schuiven. Niet met de bedoeling oplossingen te bieden maar het regime te destabiliseren. Ik noem maar een paar voorbeelden: de monarchie, rep. vlaanderen, vreemdelingen buiten, islam verbieden enz...
Dikke zever.
In Zwitserland is geen blok, wel referenda én een stabiel regime.
Vivant is de enige partij die er een punt van maakt.
Het Vlaamsblok is niet duidelijk welk referendum ze bepleiten (zo ze er in de praktijk ooit werk van maken-cfr. Verhofstads 'vergetelheid' wat referenda betreft)

Citaat:
Ik verkies eerder het debat in de kamer dan dat God en kleinpiereke zich er mee gaat bemoeien, anders wordt het gewoon onbestuurbaar. De federale constructie met haar zes regeringen is er een om de vrede te bewaren. Ook geldverslindend maar anders was het al lang burgeroorlog moest dat er niet zijn.
Je bedenkt de parlementairen met macht i.p.v. het souvereine volk.
Hoogst autoritair en ondemocratisch.
Onze vertegenwoordigers moeten op elk moment kunnen gecorrigeerd worden.
Nu staat het hen vrij om hun programma al dan niet uit te voeren.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden