Los bericht bekijken
Oud 20 juli 2010, 14:03   #18
Moslim!
Parlementslid
 
Moslim!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2010
Berichten: 1.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Moslim! ik kijk gewoon verder dan mijn neus lang is. Ik kan concretere zaken opnoemen maar ik heb het liever over algemene zaken dan mini-gevallen. Alle zaken die ik aangehaald heb hebben trouwens in meer of mindere mate een weerslag op mijn leven. Ik ben een voertuigde atheïst en heb holebi vrienden, kritiek geven op religie is een noodzakelijke activiteit bij tijden. Ik ben sterk voor een scheiding tussen kerk en staat en ben tegen discriminatie (eenonnodig onderscheid maken op basis van kenmerken zoals geslacht, huidskleur, geloof, ...). Daaruit merk je toch hpelijk hoe de zaken die ik aanhaalde een impact (kunnen) hebben op mijn leven, zoniet dan is deze discussie met jou zinloos.

Suqar...hmm...hoe deffiniëren we extremisme... Een vraag die heel simpel is maar juist door de eenvoud zeer complex wordt... Valt onder andere onder elke kritiek op de eigen geloofsovertuiging (of deze nu religiëus is of niet speelt geen rol uit) totaal negeert en niet zelden gewelddadig terugslaat.
Mini-gevallen of algemene gevallen?
De gevallen die u noemde zijn wel uiterst zeldzame voorvallen. Maar u spreekt over extremisme dat niet zelden gewelddadig terugslaat...
Dus u heeft geen probleem met de islam in europa maar alleen met extremisme? Het aantal extremisten is klein en toch beinvloeden ze uw leven op de een of andere manier
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden