Los bericht bekijken
Oud 18 februari 2004, 10:03   #2
Filip Dewinter
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 15 februari 2004
Berichten: 82
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Meneer Dewinter,

Tja dat het Vlaams Blok het niet zo op homo's begrepen heeft blijkt hier wel uit sommige reacties van Vlaams Blokkers op enkele uitzonderingen na.

Nu mijn vraag is: waarom heeft het Vlaams Blok vorig jaar eingenlijk tegen het huwelijk gestemd en gaat ze dat ook doen bij de adoptie.

Waarom mag een homokoppel niet huwen? Waarom mogen ze niet dezelfde rechten hebben?

Het gezin is de hoeksteen van de samenleving hoor ik je al afkomen, wel 2 homo's kunnen toch ook perfect een gezin vormen? Wat met een kind van gescheiden ouders dan? Dat kind wordt toch ook over en weer geduwd tussen 2 ouders met soms vetes tot gevolg? Dus als een kind nu in de kou komt te staan en het kan door een homokoppel geadopteerd worden gaan jullie dat dan echt niet toelaten en verkiezen jullie dan een tehuis?

Wat me ook enorm gekwetst heeft is sommige uitspraken van Vlaams Blok mandatarissen door de jaren heen.

En nog iets soms word homoseksualiteit vergeleken met pedo's... Wat denk jij daarvan?

Alvast bedankt voor een antwoord!

Bart
Beste Bart,

Het huwelijk bestaat reeds eeuwen als een instituut dat de wederzijdse rechten en plichten vastlegt tussen man en vrouw, met het oog op het krijgen van kinderen. Ik zie niet in waarom we dat vandaag de dag zouden moeten wijzigen, op vraag van een zeer beperkte groep homo's. De meeste homo's waarmee ik spreek zijn in deze geen eisende partij. Zij kunnen best gelukkig zijn zonder huwelijk. Overigens meent het Vlaams Blok dat het vandaag de dag meer dan ooit nodig is te beklemtonen dat het gezin man-vrouw-kinderen de norm moet zijn die ondersteund moet worden. Zonder een stijging van het kinderaantal, zal ons volk binnen luttele decennia - zoals je ongetwijfeld weet - met ernstige problemen van vergrijzing te kampen krijgen.
Filip Dewinter is offline