Los bericht bekijken
Oud 24 mei 2008, 17:01   #36
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
1)Verbeter de wereld begin met jezelf, en probeer dan eens de stempel die de Vlamingen en Belgen drukken op de wereld te verminderen, dan heb je enigszins geloofwaardigheid als je de rest van de wereld probeert de les te spellen.

2)De weg naar een controle over bevolkingsaantallen gaat via 'ontwikkeling'. De oplossing is dus niet zo moeilijk, zelfs op relatief korte termijn.
2) Om met het laatste te beginnen.
Het verhaal van aantallen dalen als het beter gaat.
In het westen was dit idd het geval.
Maar mag men deze evolutie zo maar doortrekken naar de rest van de wereld?

China en India zijn twee landen waar het groeitempo behoorlijk hoog liggen (het gaat er maw beter).

China deed naast hopen dat het tij zou keren ook iets aan politieke maatregelen (onder meer 1kind/gezin politiek)
India deed dit niet.
India is qua bevolkingsaantal China aan het inhalen.
Met 1 miljard zijn ze nu ongeveer.

Hiermee spreek ik me niet uit over de aard van de maatregelen van de Chinezen. Ik laat het in het midden of die goed of slecht zijn.
Ik moet wel vaststellen dat als het op aantallen aankomt er wel degelijk verschillen zijn tss een vrije politiek en een gestuurde politiek.

Ik heb dus mijn twijfels over een vrije politiek op dit vlak.
Tot op heden is vertrouwen op de individuele wijsheid van de mens geen succes gebleken.



1) Eigenlijk is het net dat, wat ik probeer bepleiten.
Vooraleer ik met het vingertje naar andere landen wijs zou ik graag in Vlaanderen, Belgie, Benelux, Europa, ... wetgeving zien ontstaan die er op gericht is, de huidige politiek van hoe meer hoe liever, om te keren naar een politiek van promotie voor status quo. Maw promotie van 2 kinderen per koppel (of 1 kind/individu).
Niet met harde maatregelen, maar met een hervorming van het kindergeldsysteem.
Ipv het huidige hoe meer kinderen hoe meer kindergeld (momenteel zelfs exponentieel) een systeem dat het interessantst uitvalt voor diegenen die het kortst bij de norm (1 kind/individu of 2 kinderen/koppel) zitten.
Het gaat idd niet op dat we met het vingertje wijzen naar andere landen als we zelf met een systeem zitten dat er op gericht is om buitensporig kweken aan te moedigen.
Dus eerst zelf voor eigen deur vegen graag.
Als we dat voor mekaar krijgen denk ik dat we wel stilaan aan andere landen mogen vragen om ook hun steentje bij te dragen.

De wereld is immers één geheel en als bvb de bevolking van India uit zijn voegen barst dan heeft dat ook gevolgen op de rest van de wereld.
satiper is offline   Met citaat antwoorden