Los bericht bekijken
Oud 13 oktober 2006, 07:34   #17
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chyron0 Bekijk bericht
Geachte,

Dit kan voor jou als een schok komen, maar in een democratisch bestel is het doel van verkiezingen om verkozen te geraken.
Een partij die na gemeente- en provincieraadsverkiezingen afklokt op +350 gemeenteraadsleden en +30 provincieraadsleden, heeft naar alle democratische normen de verkiezingen gewonnen en dat is dus wat het heeft opgebracht.
Dat die verkozenen niet en nergens de kans krijgen om ook zelf aan het beleid deel te nemen om zo hun kiezers ook rechtreeks in dat beleid te kunnen vertegenwoordigen, dat is het gevolg van het ondemocratische cordon sanitaire.
In een democratisch bestel hebben de verkozenenen van de oppositie echter eveneens een essentiële rol te vervullen. Ook dat komt je wellicht als een zware schok over vermits jij blijkbaar puur in termen van macht over anderen redeneert.
Het democratisch parcours van het Vlaams Belang is dus vlekkeloos terwijl dat niet van hun politieke tegenstanders kan gezegd worden.
Het is niet omdat de anderen de democratische spelregels verkrachten, dat het VB ineens "nutteloos" zou geworden zijn. Schaf dan ineens de verkiezingen af, of verbied de oppositie of maak haar monddood, alles in naam van "het redden van de democratie".
Parels voor de zwijnen Chryrono.
Maar deze mens kan je wel gelijk geven.

Dat ericferemans maar eens nadenkt over de bekentenis van Janssens vlak voor de verkiezingen, dat hij het veiligheidsprogramma van het VB al voor de helft heeft overgenomen....

Men kan dus ook vanuit de oppositie, zelfs vanachter een cordon sanitaire invloef uitoefenen.
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline