Los bericht bekijken
Oud 2 oktober 2017, 21:45   #364
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Een enquete bewijst het 32% van Vlamingen zijn Belgie lovers en 53% Belgie positivisten.

Wat nu o dierbare separatisten?

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...an-Walen.dhtml
Een goed staatsnationalistisch gedacht is zo te zien veel waard. Het belangrijkste “vergeet” een staatsnationalist, uiter aard.
Wat lees ik in dezelfde "enquete"?

Citaat:
De N-VA-strategie werkt misschien té goed.
De Belg en zijn koninkrijk: het is geen liefdesverhaal. Op de gekte rond de Rode Duivels, bier en chocolade na is er nauwelijks passie voelbaar voor het vaderland. Is het ontbreken van een bindend project een bedreiging en wat kunnen we daaraan doen?

De voorgeschiedenis van dit soort onderzoeken is bekend: de ‘beste’ Belgen zijn al vele jaren de Franstaligen, in Vlaanderen is het vertrouwen in België laag.

Maar zie: de rollen blijken gekeerd. Met 6,3 punten op 10 geven de Vlamingen België een betere score dan de Franstaligen (6/10).
Allemaal dankzij de N-VA in de regering, maar wie denkt dat de staatsnationalisten daar blij mee zijn, of godbetert dankbaar voor zijn, die vergist zich schromelijk.

Dat het volkske onder de taalgrens banger is dan de Vlamingen wordt verklaard door het feit dat het in Vlaanderen een pak beter gaat dan in Brussel en Wallonië. Tiens, en ik die dacht dat Brussel niet "onder de taalgrens" lag maar midden in Vlaanderen.

Ik ben zo vrij om de gevolgtrekking van Dieter Dujardin, dat “De Vlamingen meer overtuigd zijn dan de Franstaligen van de goede levenskwaliteit binnen België” met ettelijke containerschepen zout te nemen.
Ik vind het wél volkomen normaal dat staatsnationalisten zich w�*t graag van dat soort Belgische stroop rond de mond laten smeren.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden