Los bericht bekijken
Oud 27 december 2014, 14:18   #78
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
De aarde is oud, maar waar plaats jij de mensheid hier op de aarde dan?
Zowel aan het begin als het einde. Nogal vaag, maar dat is ook het concept mens.

Citaat:
We weten nog niet hoe ze de piramides gebouwd hebben, maar een eiomaia fossiel is uw voorouder.
Sommige dingen zijn weetbaarder dan andere. De zon is ook heel oud. Maar we weten dat ze er is en dat zonder haar de aarde er heel anders zou uitzien.


Citaat:
Wat ons geschapen heeft is geen goddelijke wezen, laten we dat wel duidelijk stellen.
Ik zou ons eerder uit de hand gelopen labrats noemen.
Een 'goddelijk wezen' kan geen 'uit de hand gelopen labrats' schapen? U ziet God als een entiteit die zijn tijd verdoet met het scheppen van perfectie? "Wat saai", zou een ander kunnen denken.



Citaat:
Ik heb geen godsbeeld.
U geest hierboven een andere indruk.
Citaat:
Eerst is er onze Majesteit, met een korte gebalanceerde periode;
Dan komt de Heer de boel overnemen en trippen we ons ego voorbij.
Dit begrijp is niet.
Citaat:
Waarom dient evolutie altijd als wapen tegen god gebruikt te worden trouwens?
Beide concepten sluiten elkaar niet uit. Het probleem is bat bepaalde beweringen van georganiseerde religies niet in overeenstemming kunnen gebracht worden met de evolutietheorie. die religies gaan ervan uit dat de boeken waaruit ze die wijsheid halen 'onfeilbaar' zijn. Dus kunnen ze het zich moeilijk permitteren te erkennen zich te vergissen. Voor hen is het alsof God zelf zich 'vergist' zou hebben. Dat maakt dat ze zich verzetten tegen de verdieping van de menselijke kennis door de wetenschap. Men zou hun houding zelfs Godslasterlijk kunnen noemen. De mens die pretendeert in naam van God te kunnen spreken. Dat is een heel thema op zich waar ik nu even niet verder op in ga.

Citaat:
Ik vraag vooral voorbeelden uit de praktijk dat de evolutietheorie een bewijs en geen theorie/hypothese maakt.
Kan je ooit iets bewijzen dan je niet kan voorspellen? Het verleden kunnen we niet voorspellen want het is reeds voorbij. Uiteindelijk kan je zelfs niet bewijzen dat je een seconde geleden deed wat je deed behalve door circumstantial evidence ("de koffiepot stond ergens anders")

Citaat:
Tijd dat we het licht zien en erkennen dat geen kat weet waar wij vandaan komen.
Dat weten we niet inderdaad. We maken intelligent guesses.
__________________

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden