Los bericht bekijken
Oud 12 oktober 2010, 10:15   #26
Bebob
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 19 januari 2010
Berichten: 747
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Een cirkel is rond want iets wat rond is noemen we cirkelvormig en een cirkel is natuurlijk bij uitstek cirkelvormig en dus moet een cirkel bijgevolg ook wel rond zijn.
Stelling: ik ben tegen erfenisrecht

Erfenisrecht is een bepaalde vorm van eigendomsrecht, nl. het recht om u kinderen na u dood uw geld te geven.

Deze vorm van eigendomsrecht is één van de meer 'nobele' uitingen van eigendomsrecht in de zin van: "tis nobeler om hard te werken veel te sparen zodat ge later uw kinderen een goed leven kunt geven" en dit in tegenstelling tot de minder nobele uitingen van eigendomsrecht "niet werken en al uw geld verbrassen aan drank drugs en rock'n roll".

Het lijkt mij dan raar dat iemand die vindt dat geld aan je kinderen geven niet OK, dat die persoon het wel OK zou vinden dat ge geld opdoet aan drank.

Het lijkt mij eerder logisch dat iemand die de 'nobele' uitingen van eigendomsrecht niet OK vindt, dat die dan de minder nobele uitingen van eigendomsrecht ook niet OK vindt.

Waardoor ik zeg dat iemand die tegen erfenisrechten is, vast tegen alle eigendomsrechten is.

Ik hoop dat het zo duidelijker is?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik zou wel willen aangeven dat de uitspraak "geen geld mogen hebben" niet de mijne is. Voor mijn part heb je een triljoen op zak.

Waar het mij om gaat is het ontbreken van de intrinsieke waarde van dat geld.
Als ik het over geld heb, dan heb ik het over de goederen die je met dat geld kan kopen. Dus over de 'waarde' van dat geld en niet over de papiertjes zelf. Maar omdat dat nogal lang is om te schrijven, zeg ik liever gewoon: geld.
Bebob is offline   Met citaat antwoorden