Los bericht bekijken
Oud 14 maart 2017, 20:35   #49
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De N-VA wil een soort omgekeerde snelbelgwet.

Redelijk streng, vind ik wel.
Als één van de ouders al onze nationaliteit heeft, dan lijkt me dat voldoende. Nu, als ze dan dat examen voor die mensen niet te moeilijk maken "(de examinator aantonen dat ze hier kunnen gewoon leven lijk de anderen") dan zal het wel ok zijn.

Let ook op wat Sarah zegt over de dubbele nationaliteit !

Ik zet het even in een apart kaderke, en vat het samen in woorden die de grootste dompkop zal kunnen verstaan:
wij kunnen Turkije niet dwingen om alle Turken levenslang te blijven aanzien als Turk, zelfs al wil die Turk dat helemaal niet omdat hij liever Vlaming wordt. Die Vlaming van Turkse afkomst zal dan een Vlaming zijn zonder enig Turks paspoort, zonder Turks te spreken enz. enz. maar hij zal toch opgeroepen worden voor legerdienst enz., en als hij niet voldoet, en hij wordt ooit opgepakt in een derde land dat uitlevert aan Turkije ....



titel: Alleen nog automatisch Belg als beide ouders Belg zijn
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20170314_02779122
Een Belg die al jaren in pakweg Amerika woont en werkt en daar de Amerikaanse nationaliteit heeft verworven kan zonder problemen zijn Belgische nationaliteit behouden.
Enkel bekrompen ambtenaren die heel hun leven onder de kerktoren wonen en per trein naar hun "werk" trekken denken dat je maar 1 nationaliteit kan hebben!
demonen is offline   Met citaat antwoorden