Los bericht bekijken
Oud 19 maart 2017, 10:33   #669
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Kan zijn dus, we weten het dus niet.
De rest is weer bladvulling en rond de pot draaien, we vragen u niet voor wie ge respect hebt.
Een eenvoudige vraag: als ons blank worden niet door mutatie veroorzaakt is , bewijst dat dan dat mutatie geen rol speelt in de evolutie?
Ik heb ook nooit beweerd dat het effectief zo gegaan is he. Ik loop mee in het belang van het argument zoals de evolutieleer het aanleert. Er zijn meerdere hypotheses over ons blank worden, maar géén enkele die zegt dat het door natuurlijke selectie op een toevallige mutatie was. Géén enkele. Niemand behalve Geert beweert dat. Maar vraag het te staven dan ben ik een creationist die om bewijs huilt. Het omgekeerde is waar, jullie krijgen het op een presenteerblaadje en ik smeek achter concrete data die jullie praatjes staven. Hell, ik zei dat het zelfs hypothetische voorbeelden mochten zijn. Zelfs dan nog steeds niets.

Ik heb nu naar voren gebracht dat het best mogelijk is dat genetische drift de oorzaak is. Wie de evolutieleer echt begrijpt zal die hypothese ook als het meest aannemelijke nemen.

Als mutatie wel een rol speelt in de evolutie, waarop baseer je dat dan? Hoe kan ik iets staven dat ik niet zie? Ik heb over spontante mutaties gelezen, maar die worden eruit geselecteerd. Lees mij eens helemaal in context en je zal zien dat ik dat al benaderd heb. Ik ga mezelf niet herhalen. Ik vind het al erg dat ik moet uitleggen dat de migratie uit Afrika eerder drift dan natuurlijke selectie is.

Genetische drift sluit mutatie overigens niet uit. Maar geeft eerder een duidelijke voorafgaande oorzaak. Niet zo toevallig dus.

Laatst gewijzigd door Peche : 19 maart 2017 om 10:44.
Peche is offline   Met citaat antwoorden